Friday, June 01, 2007

在雨天赖床

我今天早上四点上床睡觉,下午两点多起床。身为一只标准的夜猫子,我时常到四点或更迟才上床睡觉,但是已经好久没试过睡到下午两点多才起床。其实我大概早上十一点多就醒了,但是看到外头下着倾盆大雨,我就拾起被我在睡梦中踢飞的被子,将它披上,然后继续睡。没有睡得很沉,因为我在享受那种外头冷冷的,身体却因被子包着而暖暖的感觉。什么都不想,什么都不做。就像只冬眠的熊一样。等我正式开始工作后,就很少有机会享受这种感觉了。可能连八个小时的睡眠都会变成一种奢望吧。所以,今天我享受在雨天赖床的感觉,真的很棒。

To Huiting:

From your last blog entry, seems like u're not very happy wor. Though I don't know what happened, just want to say that a lot of times, people try to please others and often compromise themselves in the process. While that desire to please people around you is great to have, you don't have to constantly comnpromise yourself and do things you don't really want to do. Live your life the way you want to live it coz it's your life after all and you are the one and only one who will appreciate the highs and lows of it all. By the way, just like to ask if you're interested to buy Show's 1st 3 albums coz my brother wants to sell them and he don't mind selling them on a cheap. If u're interested just let me know :)

1 comment:

新加坡双年展2011 said...

我也喜欢在雨天赖床,那种天气实在很难让人起床.=P
谢谢你噢,好像我这种大喇喇的人不开心就会特别明显. >< 我不会让其他人影响我的生活的.人应该要为自己而活是吧? =)
好啊好啊!我想买!(心情又晴朗了!=D)你的兄弟有那几张可以跟我讲吗? 我看我有哪几张没有和你兄弟买. =D